ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie odpisu z rejestru stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie odpisu z rejestru stanu cywilnego

Szczegóły informacji

Wydanie odpisu z rejestru stanu cywilnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2009-11-30 08:40:19

Termin załatwienia

Od razu, jeśli akt znajduje się w elektronicznym centralnym rejestrze stanu cywilnego. Akty sporządzane są w centralnym rejestrze od 1 marca 2015 roku. Akty sporządzone w papierowych księgach przed tą datą, muszą być najpierw do niego przeniesione. W ciągu 7 dni roboczych – odpisy aktów stanu cywilnego sporządzone w USC Bartoszyce, a nie przeniesione jeszcze do rejestru. W ciągu 10 dni roboczych – odpisy aktów stanu cywilnego sporządzone przez inny USC, a nie przeniesione jeszcze do rejestru.

Osoba kontaktowa

Urząd Stanu Cywilnego

Miejsce załatwienia

Pokój Nr 9 (na parterze)

Telefon kontaktowy

89 762 98 20 do 22

Sposób załatwienia

Wydanie odpisów aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu (skrócony, zupełny, wielojęzyczny).

Miejsce odbioru

Pokój Nr 9 (na parterze)

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego.
  2. Dowód osobisty lub paszport wnioskodawcy (do wglądu).
  3. Oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej, jeżeli odpis podlega opłacie.
  4. Dokument wykazujący  interes prawny (uzasadnienie  interesu, który wynika z przepisów prawa poparty odpowiednim dokumentem  np. zobowiązanie sądu).
  5. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.

Opłaty

22 zł. - wydanie odpisu skróconego lub wielojęzycznego aktu stanu cywilnego
33 zł. - wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego
17 zł. - opłata skarbowa za pełnomocnictwo
 
Zwolnienia z opłaty skarbowej określone są w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. (t.j. Dz. U. z 2015 r.  poz. 783 ze zm.).
 
Opłatę skarbową należy uiścić: w kasie Urzędu Miasta Bartoszyce, pokój Nr 5 (na parterze)  albo na rachunek bankowy Urzędu Miasta Bartoszyce: Bank Millennium S.A. 29116022020000000061909659. Oryginał dowodu wpłaty należy złożyć w USC wraz z wnioskiem.

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego, za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie wydania odpisu.

Uwagi

Wniosek o wydanie odpisu składa się w dowolnym USC.
 
Do otrzymania odpisów aktów stanu cywilnego uprawnione są następujące osoby:
  • osoba, której akt dotyczy,
  • małżonek, wstępni, zstępni, rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy, opiekun,
  • osoba, która wykaże interes prawny,
  • sąd,
  • prokurator,
  • organizacje społeczne, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny,
  • organ administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Osoba uprawniona do otrzymania odpisu aktu stanu cywilnego może działać przez pełnomocnika, który zobowiązany jest złożyć do akt sprawy oryginał lub urzędowo poświadczoną kopię pełnomocnictwa.

Podstawa prawna

Ustawa „Prawo o aktach stanu cywilnego” z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 ze zm.)
Ustawa „O opłacie skarbowej” z dnia 16 listopada 2006 r. (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.)
Konwencja Nr 16 dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego sporządzona w Wiedniu dnia 8 września 1976 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 166, poz. 1735)

 
« powrót do poprzedniej strony