ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-17 10:18:40 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

§6
  1. Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza oraz Skarbnika. 
  2. Służbowym przełożonym wszystkich pracowników jest Burmistrz.
  3. Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
  1. kierowanie bieżącymi sprawami Miasta,
  2. reprezentowanie Miasta i Urzędu oraz prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących gminy,
  3. nadzorowanie realizacji budżetu Miasta,
  4. podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
  5. kierowanie pracą Urzędu,
  6. wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Miasta,
  7. przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
  8. udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
  9. nawiązywanie, rozwiązywanie i dokonywanie zmian stosunku pracy pracowników Urzędu zgodnie z przepisami prawa pracy i Statutem oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do pracowników Urzędu,
  10. przedstawianie Radzie wniosków o powołanie i odwołanie Skarbnika,
  11. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
  12. wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
  13. podejmowanie decyzji dotyczących zwykłego zarządu mieniem Miasta,
  14. wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie inne regulaminy dotyczące działalności Urzędu.
  1. Burmistrz może:
  1. upoważnić Zastępcę Burmistrza lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej,
  2. powierzyć Sekretarzowi w drodze pełnomocnictwa, określone kompetencje w zakresie pełnienia obowiązków Kierownika Urzędu,
  3. powierzyć prowadzenie w swoim imieniu spraw Miasta Sekretarzowi.
  1. Burmistrz bezpośrednio nadzoruje następujące komórki organizacyjne Urzędu i stanowiska:
  1. Wydział Spraw Obywatelskich,
  2. Urząd Stanu Cywilnego,
  3. Biuro Prawne,
  4. Wydział Spraw Społecznych,
  5. Straż Miejska,
  6. Inspektorat Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych,
  7. Audytor Wewnętrzny,
  8. Pełnomocnik ds. profilaktyki uzależnień.
§7
  1. W czasie nieobecności Burmistrza jego zadania i kompetencje z zakresu kierowania Urzędem przejmuje Zastępca Burmistrza Miasta.
  2. Szczegółowy zakres zadań Zastępcy Burmistrza ustala Burmistrz w drodze zarządzenia.
  3. Zastępca Burmistrza bezpośrednio nadzoruje następujące komórki organizacyjne Urzędu:
  1. Wydział Techniczno – Inwestycyjny,
  2. Wydział Mienia Komunalnego.
§8
  1. Sekretarz zapewnia warunki efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego wykonywania zadań Urzędu.
  2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
  1. sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych oraz obiegiem informacji w Urzędzie,
  2. nadzorowanie przestrzegania przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego i skargowego oraz interpelacji i zapytań radnych,
  3. organizowanie zasad właściwego przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli,
  4. nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy w Urzędzie,
  5. nadzór nad realizacją działalności kontrolnej w Urzędzie,
  6. nadzór nad zapewnieniem terminowego i prawidłowego przygotowania materiałów przez wydziały na Sesje Rady,
  7. koordynacja wykonania zadań wynikających z aktów prawnych organów Miasta i Burmistrza,
  8. koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendum,
  9. nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,
  10. nadzór nad obsługą petentów i załatwianiem indywidualnych spraw mieszkańców,
  11. nadzór nad organizacją szkoleń pracowników,
  12. nadzór nad prawidłowym przebiegiem ocen kwalifikacyjnych pracowników.
  1. Pod bezpośrednim nadzorem Sekretarza pozostają następujące komórki organizacyjne Urzędu:
  1. Wydział Organizacyjno-Administracyjny,
  2. Biuro Rady Miasta,
  3. Wydział Promocji i Rozwoju Lokalnego,
§9
  1. Skarbnik zapewnia prawidłową realizację budżetu Miasta.
  2. Skarbnik nadzoruje i koordynuje wykonanie zadań finansowych przez jednostki organizacyjne Miasta objęte budżetem.
  3. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
  1. przygotowanie materiałów do opracowania przez Burmistrza projektu budżetu Miasta,
  2. dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,
  3. sporządzanie okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
  4. nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne Miasta, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości zawierania umów, z punktu widzenia przepisów finansowych oraz terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń,
  5. dokonywanie wstępnej kontroli finansowej,
  6. nadzór nad obiegiem dokumentów finansowych w Urzędzie,
  7. nadzór nad wykonywaniem budżetu przez jednostki organizacyjne gminy,
  8. wykonywanie przepisów ustawy o finansach publicznych, o opłacie skarbowej oraz ustaw podatkowych,
  9. dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych dotyczących zarządu mieniem komunalnym, jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych oraz informowanie Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty.
  1. Skarbnik nadzoruje pracę Wydziału Finansowego i insp. ds. kontroli finansowej.
§10
  1. W Urzędzie mogą być tworzone stałe lub doraźne zespoły  do wykonywania określonych zadań. 
  2. Zespoły stałe działają pod przewodnictwem Koordynatora Zespołu- osoby wyznaczonej przez Burmistrza.
  3. Szczegółowe zadania oraz tryb działania zespołów  określają zarządzenia o ich powołaniu. 
  4. Ewidencję powołanych zespołów, prowadzi Wydział Organizacyjno- Administracyjny.
« powrót do poprzedniej strony