ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-18 07:34:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

§50
URZĄD STANU CYWILNEGO

  1. Do podstawowego zakresu USC należy:
  1. Sporządzanie aktów urodzeń.
  2. Przyjmowanie oświadczeń:
  1. o wyborze imienia (imion) dla dziecka lub o jego zmianie,
  2. o uznaniu dziecka,
  3. o nadaniu dziecka nazwiska męża matki.
  1. Zawiadamianie Sądu o urodzeniu dziecka przez małoletnią matkę w celu ustanowienia opiekuna prawnego.
  2. Wpisywanie orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych dotyczących aktów urodzeń.
  3. Sporządzanie aktów małżeństw zawartych przed kierownikiem USC lub w formie konkordatowej.
  4. Przyjmowanie oświadczeń:
  1. o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa ,
  2. o wyborze nazwisk małżonków i ich dzieci zrodzonych z tego małżeństwa,
  3. o wstąpieniu w związek małżeński,
  4. o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed jego zawarciem.
  1. Wydawanie zaświadczeń do zawarcia małżeństwa za granicą lub w formie konkordatowej.
  2. Występowanie do Sądu w sprawie rozstrzygnięcia czy małżeństwo może być zawarte.
  3. Wpisywanie orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych dotyczących aktów małżeństwa.
  4. Sporządzanie aktów zgonu.
  5. Wydaje decyzje administracyjne.
  6. Zawiadamianie organów ewidencji ludności o zarejestrowanych zdarzeniach dotyczących stanu cywilnego.
  7. Zawiadamia Wojewódzki Urząd Statystyczny w Olsztynie przesyłając co miesięczne sprawozdania o ilości urodzeń, małżeństw i zgonów.
  8. Współpracuje z Sądami Rejonowymi.
  9. Prowadzenie korespondencji konsularnej.
§51
INSPEKTORAT ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO  I SPRAW OBRONNYCH
 
  1. Do podstawowych zadań Inspektora ds. wojskowych i obronnych należy:
  1. Opracowania planów świadczeń osobistych i rzeczowych oraz prowadzenie rejestrów i przygotowanie decyzji dotyczących tych świadczeń żołnierzy rezerwy.
  2. Opracowanie dokumentacji Akcji Kurierskiej.
  3. Prowadzenie kancelarii tajnej.
  4. Logistyczne zabezpieczenie potrzeb OC.
  5. Rejestracja zgłoszeń oraz prowadzenia spraw związanych z oczyszczaniem terenu Miasta z niewypałów.
  6. Rejestracja przedpoborowych oraz spraw związanych z przeprowadzanym poborem.
  7. Realizacja zadań miasta z zakresu rejestracji przedpoborowych, przygotowanie i przeprowadzenie poboru oraz uznawanie żołnierzy i osób pełniących zastępczą służbę wojskową za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, a także konieczność sprawowania przez nich bezpośredniej opieki nad członkami rodziny.
  1. Do podstawowych zadań Inspektora ds. Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności należy:
  1. Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań Obrony Cywilnej.
  2. Opracowywanie i aktualizowanie planu Obrony Cywilnej.
  3. Kierowanie organizacją szkoleń ćwiczeń Obrony Cywilnej.
  4. Przygotowanie i zapewnienie działania Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA).
  5. Organizacyjne przygotowanie ewakuacji ludności na wypadek zagrożeń czasu pokoju i wojny.
  6. Przygotowanie realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia.
  7. Przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych.
  8. Organizowanie i przygotowanie do działania oddziałów formacji Obrony Cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych.
  1. Inspektor ds. Obrony Cywilnej pełni jednocześnie funkcję Pełnomocnika Burmistrza ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Do jego podstawowych obowiązków należy:
  1. Zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w Urzędzie.
  2. Zapewnianie ochrony informacji niejawnych.
  3. Ochrona systemów i sieci teleinformatycznych.
  4. Zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu.
  5. Kontrola ochrony informacji niejawnych.
  6. Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
  7. Opracowanie planu ochrony Urzędu oraz nadzorowanie jego realizacji.
  8. Szkolenia pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
  9. Opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne.
  10. Podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych.
  11. Opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych.
  12. Opracowanie wykazów stanowisk oraz rodzajów prac zleconych, z którymi może łączyć się dostęp do informacji niejawnych.
§52
BIURO PRAWNE

 
  1. Do podstawowego zakresu działania Biura należy:
  1. Opracowanie projektów aktów prawa miejscowego, opiniowanie regulaminów oraz statutów na potrzeby Urzędu, rady Miasta i podległych jednostek organizacyjnych.
  2. Doradztwo i udzielanie opinii w zakresie stosowania prawa.
  3. Informowanie kierownictwa Urzędu oraz zainteresowane jednostki organizacyjne o nowych rozwiązaniach prawnych związanych ze zmianą przepisów.
  4. Uczestnictwo w rokowaniach, opiniowanie projektów, umów i porozumień, w tym z kontrahentami zagranicznymi.
  5. Opiniowanie pod względem formalno-prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych, Burmistrza oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady.
  6. Prowadzenie zastępstwa przed organami sądowymi i administracyjnymi.
  7. Opracowanie projektów rozstrzygnięć sporów kompetencyjnych.
  8. Inne czynności przewidziane w przepisach o obsłudze prawnej.
  9. Obsługa prawna posiedzeń Rady Miasta.
§53
BIURO RADY MIASTA
  1. Do podstawowego zakresu działania Biura należy:
  1. Organizacyjno - techniczne przygotowanie oraz obsługa Sesji Rady, Przewodniczącego Rady, oraz dyżurów radnych.
  2. Wykonywanie czynności związanych z pełnieniem funkcji reprezentacyjnych przez Przewodniczącego Rady.
  3. Współdziałanie z Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym w organizacji wyborów, referendów i konsultacji społecznych.
  4. Prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników.
  5. Sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Miasta oraz prowadzenie ich zbioru.
  6. Niezwłoczne zamieszczanie Uchwał Rady Miasta w BIP.
§54
STRAŻ MIEJSKA

  1. Do właściwości Straży Miejskiej należą sprawy określone odrębnym Regulaminem Organizacyjnym Straży Miejskiej przyjętych uchwałą Nr 176/XXIII/2000 Rady Miejskiej w Bartoszycach z dnia 25 października 2000 r.
§55
AUDYTOR WEWNĘTRZNY

  1. Do właściwości Audytora Wewnętrznego należą sprawy określone w Ustawie z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z póź. zm.).
§56
INSPEKTOR DS. KONTROLI FINANSOWEJ
  1. Do właściwości insp. ds. kontroli finansowej należy  coroczna kontrola przestrzegania przez jednostki sektora finansów publicznych Miasta realizacji procedur kontroli finansowej, w tym w szczególności kontroli prawidłowości:
  1. gospodarowania środkami publicznymi nadzorowanych jednostek,
  2. wykorzystania udzielonych dotacji,
  3. pobierania, gromadzenia i odprowadzania dochodów jednostek.
§57
PEŁNOMOCNIK DS. PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ
 
  1. Do właściwości Pełnomocnika ds. profilaktyki uzależnień należy:
  1. Współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  2. Prowadzenie spraw profilaktyki prorodzinnej.
  3. Wypracowanie i realizacja polityki społecznej i zdrowotnej wobec osób uzależnionych oraz realizacja działań profilaktycznych i promocyjnych.
  4. Prowadzenie spraw w zakresie profilaktyki społecznej i zdrowotnej Miasta.
  5. Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
  6. Współpraca ze stowarzyszeniami  w zakresie powierzenia do wykonania zadań własnych Miasta w zakresie profilaktyki alkoholowej.
  7. Tworzenie i nadzór ,,Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
  8. Prowadzenie spraw opinii w sprawie lokalizacji salonów gier.
« powrót do poprzedniej strony