Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-17 10:18:40 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

§ 14

1.        Kierownicy podlegają służbowo Burmistrzowi. Swoje zadania realizują pod kierunkiem Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika, stosownie do dokonanego podziału obowiązków i kompetencji pomiędzy Burmistrzem a Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem i Skarbnikiem.

2.        Kierownicy, każdy w ustalonym zakresie, podejmują działania i prowadzą sprawy związane z realizacją zadań Burmistrza.

3.        Kierownicy organizują pracę Wydziałów, koordynują ich działalność z działalnością innych wydziałów oraz sprawują bezpośredni nadzór nad całokształtem pracy kierowanych przez siebie jednostek i są przełożonymi podległych im pracowników.

4.        Obowiązki kierowników określone są zakresem działania właściwego Wydziału, którego treść stanowi załącznik do umowy o pracę lub też określone są w pełnomocnictwie do wydawania decyzji administracyjnych, jeżeli prowadzone przez Wydział sprawy mogą kończyć się takimi decyzjami.

5.        Do zadań kierowników Wydziałów należy w szczególności:

1)       zapewnienie prawidłowego, sprawnego i terminowego wykonania zadań wydziału,

2)       załatwianie spraw z zakresu administracji publicznej,

3)       gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem, zgodnie z zasadami określonymi przez Radę i Burmistrza,

4)       opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej zadań Wydziału oraz sprawozdań z wykonania budżetu,

5)       opiniowanie projektów planów finansowych podporządkowanych merytorycznie wydziałowi jednostek organizacyjnych Miasta,

6)       właściwe przygotowywanie projektów aktów prawnych Rady i Burmistrza oraz innych materiałów przedkładanych tym organom,

7)       zapewnienie sprawnej i kompetentnej obsługi interesantów,

8)       przyjmowanie interesantów w ramach skarg, ich rozpatrywanie oraz analizowanie i eliminowanie źródeł oraz przyczyn ich powstawania,

9)       rozpatrywanie wniosków obywateli, wniosków i interpelacji oraz zapytań radnych, w sprawach należących do właściwości Wydziału, przygotowywanie projektów odpowiedzi w powyższych sprawach,

10)    zapewnienie właściwych warunków pracy podległym zespołom pracowników oraz nadzór nad przestrzeganiem przez nich postanowień Regulaminu Pracy Urzędu, przepisów bhp i p. poż. oraz dotyczących ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych,

11)    usprawnianie organizacji, metod i form pracy wydziału, ze szczególnym uwzględnieniem uproszczenia procedur załatwiania spraw oraz pracy biurowej,

12)    planowanie pracy wydziału zgodnie z zadaniami określonymi w niniejszym Regulaminie. Przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących Informacji o realizacji zadań.

13)    współdziałanie z Inspektoratem Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych,

14)    współdziałanie z Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym w zakresie:

a)       opiniowania statutów i regulaminów organizacyjnych jednostek miejskich,

b)       spraw osobowych, szkolenia pracowników i dyscypliny pracy,

c)       pieczęci urzędowych stosowanych przez Wydziały,

d)       okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników samorządowych zgodnie z ,,Regulaminem przeprowadzenia ocen kwalifikacyjnych”,

15)    współdziałanie z wydziałami: Mienia Komunalnego, Techniczno-Inwestycyjnym w zakresie programowania i realizacji inwestycji związanych z zakresem działania Wydziału oraz w zakresie opracowywania kierunków strategii Miasta i jej realizacji,

16)    współdziałanie z Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym w sprawach wyposażenia i zaopatrzenia materiałowego oraz w sprawach socjalnych pracowników,

17)    współdziałanie z Wydziałem Promocji i Rozwoju Lokalnego w sprawach przekazywania informacji o istotnych przedsięwzięciach realizowanych przez Wydział oraz reagowania na krytyczne publikacje w mediach, 

18)    współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich w zakresie:

a)       zapewnienia ochrony informacji niejawnych oraz danych osobowych,

b)       ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,

19)    współdziałanie z Inspektoratem zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych w zakresie szkoleń  pracowników dotyczących ochrony informacji niejawnych,

20)    współdziałanie z instytucjami naukowymi i badawczymi, stowarzyszeniami, środowiskami twórców, organizacjami społecznymi i związkami zawodowymi,

21)    współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Miasta,

22)    współdziałanie z Komendantem Straży Miejskiej w zakresie przestrzegania porządku i czystości.