Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zaświadczenie do ślubu konkordatowego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2010-11-23 11:04:43
Termin załatwienia
Niezwłocznie
Miejsce załatwienia
Pokój Nr 9 (na parterze)
Telefon kontaktowy
89 762 98 20 do 22
Sposób załatwienia
1. Wydanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
2. Sporządzenie aktu małżeństwa po doręczeniu „Zaświadczenia stanowiącego podstawę sporządzenia aktu małżeństwa” przez organy kościoła lub związku wyznaniowego.
3. Wydanie odpisów aktu małżeństwa.
2. Sporządzenie aktu małżeństwa po doręczeniu „Zaświadczenia stanowiącego podstawę sporządzenia aktu małżeństwa” przez organy kościoła lub związku wyznaniowego.
3. Wydanie odpisów aktu małżeństwa.
Miejsce odbioru
Pokój Nr 9 (na parterze)
Wymagane Dokumenty
1. Dowody osobiste osób zamierzających zawrzeć związek małżeński (nupturientów).
2. W przypadku panny i kawalera:
- odpis skrócony aktu urodzenia.
3. W przypadku osób rozwiedzionych:
- odpis skrócony aktu urodzenia,
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie.
4. W przypadku wdowy/wdowca:
- odpis skrócony aktu urodzenia,
- odpis skrócony aktu zgonu poprzedniego małżonka.
5. Pisemne zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa złożone przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego.
6. W przypadku cudzoziemca dodatkowo:
- dokument stwierdzający, że zgodnie z prawem państwa, którego osoba jest obywatelem nie ma
żadnych przeszkód prawnych do zawarcia małżeństwa - wystawiony przez władze jego kraju lub
placówkę dyplomatyczną na terenie Rzeczypospolitej Polskiej (albo prawomocne postanowienie
sądu o zwolnieniu cudzoziemca od obowiązku złożenia takiego dokumentu),
- paszport,
- poświadczenie zameldowania na pobyt stały,
- tłumaczenie wymienionych dokumentów dokonane przez tłumacza przysięgłego,
- cudzoziemiec nie znający języka polskiego winien składać zapewnienie w obecności tłumacza
przysięgłego.
Uwaga:
Odpis aktu nie jest wymagany, jeżeli akt został sporządzony w Urzędzie Stanu Cywilnego w Bartoszycach.
Odpisy przedkładane do ślubu powinny być z opłatą skarbową w wysokości 22 zł.
2. W przypadku panny i kawalera:
- odpis skrócony aktu urodzenia.
3. W przypadku osób rozwiedzionych:
- odpis skrócony aktu urodzenia,
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie.
4. W przypadku wdowy/wdowca:
- odpis skrócony aktu urodzenia,
- odpis skrócony aktu zgonu poprzedniego małżonka.
5. Pisemne zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa złożone przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego.
6. W przypadku cudzoziemca dodatkowo:
- dokument stwierdzający, że zgodnie z prawem państwa, którego osoba jest obywatelem nie ma
żadnych przeszkód prawnych do zawarcia małżeństwa - wystawiony przez władze jego kraju lub
placówkę dyplomatyczną na terenie Rzeczypospolitej Polskiej (albo prawomocne postanowienie
sądu o zwolnieniu cudzoziemca od obowiązku złożenia takiego dokumentu),
- paszport,
- poświadczenie zameldowania na pobyt stały,
- tłumaczenie wymienionych dokumentów dokonane przez tłumacza przysięgłego,
- cudzoziemiec nie znający języka polskiego winien składać zapewnienie w obecności tłumacza
przysięgłego.
Uwaga:
Odpis aktu nie jest wymagany, jeżeli akt został sporządzony w Urzędzie Stanu Cywilnego w Bartoszycach.
Odpisy przedkładane do ślubu powinny być z opłatą skarbową w wysokości 22 zł.
Opłaty
1. zaświadczenie – wolne od opłat
2. sporządzenie aktu małżeństwa – 84 zł
Opłatę skarbową należy uiścić: w kasie Urzędu Miasta Bartoszyce, pokój Nr 5 (na parterze) albo na rachunek bankowy Urzędu Miasta Bartoszyce: Bank Millennium S.A. 29116022020000000061909659.
Oryginał dowodu opłaty skarbowej należy dołączyć do składanych dokumentów.
2. sporządzenie aktu małżeństwa – 84 zł
Opłatę skarbową należy uiścić: w kasie Urzędu Miasta Bartoszyce, pokój Nr 5 (na parterze) albo na rachunek bankowy Urzędu Miasta Bartoszyce: Bank Millennium S.A. 29116022020000000061909659.
Oryginał dowodu opłaty skarbowej należy dołączyć do składanych dokumentów.
Tryb odwoławczy
Do Sądu Rejonowego w Bartoszycach w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy wydania zaświadczenia lub sporządzenia aktu małżeństwa zawartego przed duchownym.
Uwagi
Dokumenty należy składać i odbierać osobiście.
Zaświadczenie wydawane jest przez USC właściwy dla miejsca stałego zameldowania jednej z osób zamierzających zawrzeć małżeństwo. Zaświadczenie ważne jest 3 miesiące i w okresie jego ważności powinien być zawarty związek małżeński.
Wydane zaświadczenie ważne jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
W ciągu 5 dni po zawarciu małżeństwa „Zaświadczenie stanowiące podstawę sporządzenia aktu małżeństwa” organy kościoła lub związku wyznaniowego dostarczają do USC celem sporządzenia aktu małżeństwa.
Zaświadczenie wydawane jest przez USC właściwy dla miejsca stałego zameldowania jednej z osób zamierzających zawrzeć małżeństwo. Zaświadczenie ważne jest 3 miesiące i w okresie jego ważności powinien być zawarty związek małżeński.
Wydane zaświadczenie ważne jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
W ciągu 5 dni po zawarciu małżeństwa „Zaświadczenie stanowiące podstawę sporządzenia aktu małżeństwa” organy kościoła lub związku wyznaniowego dostarczają do USC celem sporządzenia aktu małżeństwa.
Podstawa prawna
Ustawa „Prawo o aktach stanu cywilnego” z dnia 29 września 1986 r. (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264 ze zm.),
Ustawa „Kodeks rodzinny i opiekuńczy” z dnia 25 lutego 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 788 ze zm.),
Ustawa „O opłacie skarbowej” z dnia 16 listopada 2006 r. (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 1282 ze zm.).
Ustawa „Kodeks rodzinny i opiekuńczy” z dnia 25 lutego 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 788 ze zm.),
Ustawa „O opłacie skarbowej” z dnia 16 listopada 2006 r. (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 1282 ze zm.).