ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-17 10:18:40 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

§ 6
1. Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza oraz Skarbnika.
2. Służbowym przełożonym wszystkich pracowników jest Burmistrz.
3. Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Miasta,
2) reprezentowanie Miasta i Urzędu oraz prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących gminy,
3) nadzorowanie realizacji budżetu Miasta,
4) podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
5) kierowanie pracą Urzędu,
6) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Miasta,
7) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
8) udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
9) nawiązywanie, rozwiązywanie i dokonywanie zmian stosunku pracy pracowników Urzędu zgodnie z przepisami prawa pracy i Statutem oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do pracowników Urzędu,
10) przedstawianie Radzie wniosków o powołanie i odwołanie Skarbnika oraz Sekretarza
11) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
12) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
13) podejmowanie decyzji dotyczących zwykłego zarządu mieniem Miasta,
14) wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie inne regulaminy dotyczące działalności Urzędu.
4. Burmistrz może:
1) upoważnić Zastępcę Burmistrza lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej,
2) powierzyć Sekretarzowi w drodze pełnomocnictwa, określone kompetencje w zakresie pełnienia obowiązków Kierownika Urzędu,
3) powierzyć prowadzenie w swoim imieniu spraw Miasta Sekretarzowi.
5. Burmistrz bezpośrednio nadzoruje następujące komórki organizacyjne Urzędu:
1) Wydział Spraw Obywatelskich,
2) Urząd Stanu Cywilnego,
3) Biuro Prawne,
4) Wydział Spraw Społecznych,
5) Straż Miejska,
6) Inspektorat Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych.
7) Audytor Wewnętrzny
 
§ 7
1. W czasie nieobecności Burmistrza jego zadania i kompetencje z zakresu kierowania Urzędem przejmuje Zastępca Burmistrza Miasta.
2. Szczegółowe zakresy zadań Zastępcy Burmistrza ustala Burmistrz w drodze zarządzenia.
3. Zastępca Burmistrza bezpośrednio nadzoruje następujące komórki organizacyjne Urzędu:
1) Wydział Techniczno – Inwestycyjny,
2) Wydział Mienia Komunalnego.
 
§ 8
1. Sekretarz zapewnia warunki efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego wykonywania zadań Urzędu.
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych oraz obiegiem informacji w Urzędzie,
2) nadzorowanie przestrzegania przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego i skargowego oraz interpelacji i zapytań radnych,
3) organizowanie zasad właściwego przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli,
4) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy w Urzędzie,
5) nadzór nad realizacją działalności kontrolnej w Urzędzie,
6) nadzór nad zapewnieniem terminowego i prawidłowego przygotowania materiałów przez wydziały na Sesje Rady,
7) koordynacja wykonania zadań wynikających z aktów prawnych organów Miasta i Burmistrza,
8) koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendum,
9) nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,
10) nadzór nad obsługą petentów i załatwianiem indywidualnych spraw mieszkańców,
11) nadzór nad organizacją szkoleń pracowników.,
12) nadzór nad prawidłowym przebiegiem ocen kwalifikacyjnych pracowników.
3. Pod bezpośrednim nadzorem Sekretarza pozostają następujące komórki organizacyjne Urzędu:
1) Wydział Organizacyjno-Administracyjny,
2) Biuro Rady Miasta.
3) Wydział Promocji i Rozwoju Lokalnego.
 
§ 9
1. Skarbnik zapewnia prawidłową realizację budżetu Miasta.
2. Skarbnik nadzoruje i koordynuje wykonanie zadań finansowych przez jednostki organizacyjne Miasta objęte budżetem.
3. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) przygotowanie materiałów do opracowania przez Burmistrza projektu budżetu Miasta,
2) dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,
3) sporządzanie okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
4) nadzór nad gospodarowaniem środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne Miasta, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości zawierania umów, z punktu widzenia przepisów finansowych oraz terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń,
5) dokonywanie wstępnej kontroli finansowej,
6) nadzór nad obiegiem dokumentów finansowych w Urzędzie,
7) nadzór nad wykonywaniem budżetu przez jednostki organizacyjne gminy,
8) wykonywanie przepisów ustawy o finansach publicznych, o opłacie skarbowej oraz ustaw podatkowych,
9) dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych dotyczących zarządu mieniem komunalnym, jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych oraz informowanie Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty.
4. Skarbnik nadzoruje pracę Wydziału Finansowego.
§ 10
1. W Urzędzie mogą być tworzone stałe lub doraźne zespoły do wykonywania określonych zadań.
2. Zespoły stałe działają pod przewodnictwem Koordynatora Zespołu- osoby wyznaczonej przez Burmistrza.
3. Szczegółowe zadania oraz tryb działania zespołów określają zarządzenia o ich powołaniu.
4. Ewidencję powołanych zespołów, prowadzi Wydział Organizacyjno- Administracyjny.
« powrót do poprzedniej strony