ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-17 10:18:40 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

§15
  1. Zasady niniejsze dotyczą opracowywania projektów aktów prawnych Burmistrza oraz projektów uchwał wnoszonych na sesje – zwanych dalej „projektami aktów prawnych”, a także sposobu ich realizacji.
  2. Projekty aktów prawnych przygotowują kierownicy właściwych pod względem merytorycznym Wydziałów zgodnie z planem pracy, na podstawie polecenia Burmistrza bądź z własne inicjatywy w przypadkach gdy wynika to z przepisów lub z faktycznych potrzeb wymagających uregulowania.
  3. Jeżeli przygotowanie projektu aktu prawnego wymaga udziału dwu lub większej liczby Wydziałów – Burmistrz wyznacza Wydział koordynujący prace oraz nadający dokumentowi ostateczny kształt.
  4. Przy opracowywaniu projektów aktów prawnych należy się kierować następującymi zasadami:
  1. postanowienia projektu muszą być zgodne z obowiązującym ustawodawstwem,
  2. projekt nie może zawierać postanowień wykraczających poza granice upoważnienia ustawowego,
  3. unikać należy zamieszczania w projekcie postanowień stanowiących powtórzenie przepisów zawartych w innych aktach prawnych.
§16
  1. Projekty aktów prawnych należy opracowywać według techniki legislacyjnej ustalonych w Rozporządzeniu Rady Ministra z dnia 20.06.2002 r. /Dz.U. Nr 100 poz. 908/ w  sprawie ,,Zasad techniki prawodawczej", które przyjmuje się do stosowania w odpowiedni sposób w praktyce wydziałów. 
  2. Dla opracowanych w sposób podany projektów aktów prawnych, należy załączyć sporządzone na osobnej karcie uzasadnienie do projektu.
  3. Uzasadnienie do projektu powinno w sposób jasny i wyczerpujący a jednocześnie zwięzły i konkretny, ujmować argumenty przemawiające za celowością wydania danego aktu oraz wskazać na podstawy prawne dla jego wydania. Ponadto w uzasadnieniu należy wskazać w razie potrzeby – na przewidywane efekty i następstwa finansowe oraz podać czy wydatki związane z realizacją postanowień zawartych w projekcie znajdują pokrycie w budżecie Miasta.
  4. Pod uzasadnieniem podpisuje się wnioskodawca projektu.
§17
  1. Każdy projekt uchwały Rady zaakceptowany przez Burmistrza kieruje się do Przewodniczącego Rady, celem zaopiniowania przez komisję Rady.
  2. W przypadku, gdy wynika to w sposób wyraźny z przepisów bądź też gdy wymaga tego charakter i waga normowanej danym aktem sprawy, projekt po wcześniejszym przedstawieniu go Burmistrzowi należy uzgodnić z zainteresowanymi komisjami stałymi Rady.
  3. Jeżeli projekt zawiera postanowienia nakładające na inne wydziały, organy lub instytucje określone obowiązki, należy uzyskać uzgodnione stanowiska zainteresowanych jednostek.
  4. W szczególności projekty powinny być uzgodnione:
  1. z Burmistrzem – w sprawach o charakterze organizacyjnym i etatowym,
  2. ze Skarbnikiem – w sprawach wywołujących skutki finansowe lub budżetowe,
  3. z Kierownikiem Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego – w sprawach dotyczących gospodarczego rozwoju miasta,
  4. Z Kierownikiem Wydziału Mienia Komunalnego – w sprawach dotyczących mienia komunalnego,
  1. W celu uzyskania opinii do projektu aktu prawnego, wnioskodawca przesyła go zainteresowanym jednostkom, określając termin w jakim jednostki te powinny ustosunkować się do projektu.
  2. Opinie do projektu zainteresowane jednostki zamieszczają na formularzu wniosku do decyzji Burmistrza na oryginale uzasadnienia, bądź zgłaszają w formie pism skierowanych do wnioskodawcy.
  3. W przypadku, gdy projekt aktu prawnego wymaga uzyskania opinii od wielu jednostek organizacyjnych i był zaopiniowany w toku narady /spotkania/ można podać ich stanowisko w formie wyciągu z protokołu narady dołączonego do projektu aktu prawnego.
  4. Wnioskodawca i jednostki organizacyjne opiniujące projekty powinny dążyć do uzgodnienia rozbieżności stanowisk w drodze bezpośredniej konsultacji, a w przypadku braku uzgodnienia stanowisk, wnioskodawca obowiązany jest sporządzić odpowiednią notatkę informacyjną, wyjaśniając na czym polega różnica stanowisk między poszczególnymi jednostkami opiniującymi a wnioskodawcą oraz z jakich względów wnioskodawca nie może podzielić stanowiska jednostek opiniujących.
  5. Po dokonaniu uzgodnień wnioskodawca przekazuje do Biura Prawnego projekt w dwóch egzemplarzach wraz z dowodami uzgodnień celem zaopiniowania pod względem prawnym. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych Biuro Prawne zwraca dokumenty projektodawcy w celu usunięcia wad. Poprawione projekty podlegają ponownemu opiniowaniu.
  6. Prawidłowo sporządzone projekty aktów prawnych Burmistrza, zaopiniowane przez Biuro Prawne, projektodawca kieruje do podpisu Burmistrza.
  7. Centralny rejestr uchwał Rady prowadzi Biuro Rady Miasta. Centralny rejestr zarządzeń  Burmistrza prowadzi Wydział Organizacyjno-Administracyjny.
« powrót do poprzedniej strony