ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-17 13:55:48 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

§ 18
1. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu rozpatrują i załatwiają:
1) Burmistrz lub Z-ca Burmistrza – w sprawach objętych zakresem działania Miasta,
2) Burmistrz – w sprawach skarg na pracowników Urzędu,
3) Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy Wydziałów – w sprawach dotyczących działalności podległych im komórek organizacyjnych.
2. Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
1) Burmistrz lub Z-ca Burmistrza w poniedziałek każdego tygodnia w godzinach od 8.00 do 12.00.
2) Sekretarz – codziennie w godzinach pracy Urzędu.
3) Kierownicy wydziałów lub ich zastępcy – codziennie w godzinach pracy Urzędu.
4) Pracownicy Urzędu –codziennie w godzinach pracy Urzędu.
3. Obsługę interesantów przyjmowanych w sprawach skarg i wniosków przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza prowadzi Wydział Organizacyjno – Administracyjny.
4. Kwalifikacji wpływających spraw na: skargi, wnioski i inne mogą dokonywać:
1) Burmistrz
2) Zastępca Burmistrza
3) Sekretarz
4) Skarbnik.
§ 19
1. Skargi i wnioski zgłoszone ustnie do protokołu przyjmuje się sporządzając protokół przyjęcia, w którym odnotowuje się ich treść. Protokół winien być podpisany przez wnoszącego sprawę oraz przyjmującego zgłoszenie.
2. Skargi i wnioski wniesione do Urzędu:
1) ustnie do protokołu,
2) w formie pisemnej
3) faxem, e-mail, podlegają rejestracji w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym.
3. Po zarejestrowaniu skargi /wniosku/ w rejestrze przekazuje się ją do załatwienia do wydziału właściwego ze względu na przedmiot sprawy.
4. Jeżeli skarga /wniosek/ dotyczy spraw wchodzących w zakres działania kilku komórek organizacyjnych – Sekretarz wyznacza jednostkę koordynującą zbadanie oraz załatwienie sprawy.
5. Kierownicy mają obowiązek natychmiastowego zgłoszenia do Wydziału Organizacyjno- Administracyjnego skarg i wniosków, które wpłynęły do Urzędu z pominięciem tego wydziału, w celu zarejestrowania ich w rejestrze.
6. Kierownicy są ponadto zobowiązani do:
1) zapewnienia prawidłowej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania oraz załatwiania skarg i wniosków,
2) terminowego ich rozpatrywania i załatwiania,
3) dokonywania analizy oceny realizacji zadań wynikających ze skarg i wniosków oraz składania sprawozdań rocznych – według wzoru ustalonego przez Wydział Organizacyjno-Administracyjny – w terminie do 10 stycznia za rok ubiegły,
4) wykorzystywania materiałów zawartych w skargach i wnioskach do usprawnienia i poprawy jakości pracy oraz podejmowania środków zmierzających do likwidowania nieprawidłowości będących przyczyną skarg.
7. Kierownicy obowiązani są wyznaczyć pracownika odpowiedzialnego w wydziale za:
1) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
2) terminowość, właściwe rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków,
3) zapewnienie właściwego i sprawnego obiegu dokumentów związanych skargami i wnioskami,
4) realizację poleceń wydanych przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza podczas przyjęć interesantów.
§ 20
1. Załatwienie skargi i wniosku powinno być poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy.
2. Wydział Organizacyjno-Administracyjny stosownie do dyspozycji Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, zleca właściwym jednostkom przygotowanie dokumentacji i projektu odpowiedzi na skargę /wniosek/.
3. Odpowiedzi na skargi i wnioski winny być udzielone w formie pisemnej, zawierać wyczerpującą informację o wynikach rozpatrzenia sprawy, dokonanych rozstrzygnięciach, ustosunkować się do wszystkich zarzutów oraz informować o podjętych środkach zaradczych. Projekt odpowiedzi winien uzyskać akceptację odpowiednio nadzorującego Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika.
4. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Burmistrz.
5. Kopię odpowiedzi kierownik winien przekazać do Wydziału Organizacyjno Administracyjnego.
6. Kontrolę oraz bieżącą koordynację w zakresie rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie sprawuje Sekretarz.
7. przypadkach powtarzających się uchybień w zakresie załatwiania skarg i wniosków Sekretarz informuje Burmistrza, przedkładając stosowne wnioski.
8. W terminie do 30 stycznia każdego roku, Sekretarz przedstawia Burmistrzowi roczną analizę rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie.
« powrót do poprzedniej strony