Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-17 13:55:48 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
§18
- Skargi i wnioski wpływające do Urzędu rozpatrują i załatwiają:
- Burmistrz lub Z-ca Burmistrza – w sprawach objętych zakresem działania Miasta,
- Burmistrz – w sprawach skarg na pracowników Urzędu,
- Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy Wydziałów – w sprawach dotyczących działalności podległych im Wydziałów.
- Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Burmistrz lub Z-ca Burmistrza w poniedziałek każdego tygodnia w godzinach od 8.00 do 12.00.
- Sekretarz – codziennie w godzinach pracy Urzędu.
- Kierownicy wydziałów lub ich zastępcy – codziennie w godzinach pracy Urzędu.
- Pracownicy Urzędu –codziennie w godzinach pracy Urzędu.
- Obsługę interesantów przyjmowanych w sprawach skarg i wniosków przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza prowadzi Wydział Organizacyjno – Administracyjny.
- Kwalifikacji wpływających spraw na: skargi, wnioski i inne mogą dokonywać:
- Burmistrz
- Zastępca Burmistrza
- Sekretarz
- Skarbnik.
§19
- Skargi i wnioski zgłoszone ustnie do protokołu przyjmuje się sporządzając protokół przyjęcia, w którym odnotowuje się ich treść. Protokół winien być podpisany przez wnoszącego sprawę oraz przyjmującego zgłoszenie.
- Skargi i wnioski wniesione do Urzędu:
- ustnie do protokołu,
- w formie pisemnej
- faxem, e-mail, podlegają rejestracji w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym.
- Po zarejestrowaniu skargi /wniosku/ w rejestrze przekazuje się ją do załatwienia do wydziału właściwego ze względu na przedmiot sprawy.
- Jeżeli skarga /wniosek/ dotyczy spraw wchodzących w zakres działania kilku komórek organizacyjnych – Sekretarz wyznacza jednostkę koordynującą zbadanie oraz załatwienie sprawy.
- Kierownicy mają obowiązek natychmiastowego zgłoszenia do Wydziału Organizacyjno- Administracyjnego skarg i wniosków, które wpłynęły do Urzędu z pominięciem tego wydziału, w celu zarejestrowania ich w rejestrze.
- Kierownicy są ponadto zobowiązani do:
- zapewnienia prawidłowej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- terminowego ich rozpatrywania i załatwiania,
- dokonywania analizy oceny realizacji zadań wynikających ze skarg i wniosków oraz składania sprawozdań rocznych – według wzoru ustalonego przez Wydział Organizacyjno-Administracyjny – w terminie do 10 stycznia za rok ubiegły,
- wykorzystywania materiałów zawartych w skargach i wnioskach do usprawnienia i poprawy jakości pracy oraz podejmowania środków zmierzających do likwidowania nieprawidłowości będących przyczyną skarg.
- Kierownicy obowiązani są wyznaczyć pracownika odpowiedzialnego w wydziale za:
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- terminowość, właściwe rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków,
- zapewnienie właściwego i sprawnego obiegu dokumentów związanych skargami i wnioskami,
- realizację poleceń wydanych przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza podczas przyjęć interesantów.
§20
- Załatwienie skargi i wniosku powinno być poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy.
- Wydział Organizacyjno-Administracyjny stosownie do dyspozycji Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, zleca właściwym jednostkom przygotowanie dokumentacji i projektu odpowiedzi na skargę /wniosek/.
- Odpowiedzi na skargi i wnioski winny być udzielone w formie pisemnej, zawierać wyczerpującą informację o wynikach rozpatrzenia sprawy, dokonanych rozstrzygnięciach, ustosunkować się do wszystkich zarzutów oraz informować o podjętych środkach zaradczych. Projekt odpowiedzi winien uzyskać akceptację odpowiednio nadzorującego Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika.
- Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Burmistrz.
- Kopię odpowiedzi kierownik winien przekazać do Wydziału Organizacyjno Administracyjnego.
- Kontrolę oraz bieżącą koordynację w zakresie rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie sprawuje Sekretarz.
- O przypadkach powtarzających się uchybień w zakresie załatwiania skarg i wniosków Sekretarz informuje Burmistrza, przedkładając stosowne wnioski.
- W terminie do 30 stycznia każdego roku, Sekretarz przedstawia Burmistrzowi roczną analizę rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie.