Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-18 07:34:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
§50
URZĄD STANU CYWILNEGO
- Do podstawowego zakresu USC należy:
- Sporządzanie aktów urodzeń.
- Przyjmowanie oświadczeń:
- o wyborze imienia (imion) dla dziecka lub o jego zmianie,
- o uznaniu dziecka,
- o nadaniu dziecka nazwiska męża matki.
- Zawiadamianie Sądu o urodzeniu dziecka przez małoletnią matkę w celu ustanowienia opiekuna prawnego.
- Wpisywanie orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych dotyczących aktów urodzeń.
- Sporządzanie aktów małżeństw zawartych przed kierownikiem USC lub w formie konkordatowej.
- Przyjmowanie oświadczeń:
- o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa ,
- o wyborze nazwisk małżonków i ich dzieci zrodzonych z tego małżeństwa,
- o wstąpieniu w związek małżeński,
- o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed jego zawarciem.
- Wydawanie zaświadczeń do zawarcia małżeństwa za granicą lub w formie konkordatowej.
- Występowanie do Sądu w sprawie rozstrzygnięcia czy małżeństwo może być zawarte.
- Wpisywanie orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych dotyczących aktów małżeństwa.
- Sporządzanie aktów zgonu.
- Wydaje decyzje administracyjne.
- Zawiadamianie organów ewidencji ludności o zarejestrowanych zdarzeniach dotyczących stanu cywilnego.
- Zawiadamia Wojewódzki Urząd Statystyczny w Olsztynie przesyłając co miesięczne sprawozdania o ilości urodzeń, małżeństw i zgonów.
- Współpracuje z Sądami Rejonowymi.
- Prowadzenie korespondencji konsularnej.
§51
INSPEKTORAT ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I SPRAW OBRONNYCH
- Do podstawowych zadań Inspektora ds. wojskowych i obronnych należy:
- Opracowania planów świadczeń osobistych i rzeczowych oraz prowadzenie rejestrów i przygotowanie decyzji dotyczących tych świadczeń żołnierzy rezerwy.
- Opracowanie dokumentacji Akcji Kurierskiej.
- Prowadzenie kancelarii tajnej.
- Logistyczne zabezpieczenie potrzeb OC.
- Rejestracja zgłoszeń oraz prowadzenia spraw związanych z oczyszczaniem terenu Miasta z niewypałów.
- Rejestracja przedpoborowych oraz spraw związanych z przeprowadzanym poborem.
- Realizacja zadań miasta z zakresu rejestracji przedpoborowych, przygotowanie i przeprowadzenie poboru oraz uznawanie żołnierzy i osób pełniących zastępczą służbę wojskową za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny, a także konieczność sprawowania przez nich bezpośredniej opieki nad członkami rodziny.
- Do podstawowych zadań Inspektora ds. Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności należy:
- Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań Obrony Cywilnej.
- Opracowywanie i aktualizowanie planu Obrony Cywilnej.
- Kierowanie organizacją szkoleń ćwiczeń Obrony Cywilnej.
- Przygotowanie i zapewnienie działania Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA).
- Organizacyjne przygotowanie ewakuacji ludności na wypadek zagrożeń czasu pokoju i wojny.
- Przygotowanie realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia.
- Przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych.
- Organizowanie i przygotowanie do działania oddziałów formacji Obrony Cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych.
- Inspektor ds. Obrony Cywilnej pełni jednocześnie funkcję Pełnomocnika Burmistrza ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Do jego podstawowych obowiązków należy:
- Zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w Urzędzie.
- Zapewnianie ochrony informacji niejawnych.
- Ochrona systemów i sieci teleinformatycznych.
- Zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu.
- Kontrola ochrony informacji niejawnych.
- Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
- Opracowanie planu ochrony Urzędu oraz nadzorowanie jego realizacji.
- Szkolenia pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- Opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne.
- Podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych.
- Opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- Opracowanie wykazów stanowisk oraz rodzajów prac zleconych, z którymi może łączyć się dostęp do informacji niejawnych.
§52
BIURO PRAWNE
- Do podstawowego zakresu działania Biura należy:
- Opracowanie projektów aktów prawa miejscowego, opiniowanie regulaminów oraz statutów na potrzeby Urzędu, rady Miasta i podległych jednostek organizacyjnych.
- Doradztwo i udzielanie opinii w zakresie stosowania prawa.
- Informowanie kierownictwa Urzędu oraz zainteresowane jednostki organizacyjne o nowych rozwiązaniach prawnych związanych ze zmianą przepisów.
- Uczestnictwo w rokowaniach, opiniowanie projektów, umów i porozumień, w tym z kontrahentami zagranicznymi.
- Opiniowanie pod względem formalno-prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych, Burmistrza oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady.
- Prowadzenie zastępstwa przed organami sądowymi i administracyjnymi.
- Opracowanie projektów rozstrzygnięć sporów kompetencyjnych.
- Inne czynności przewidziane w przepisach o obsłudze prawnej.
- Obsługa prawna posiedzeń Rady Miasta.
§53
BIURO RADY MIASTA
- Do podstawowego zakresu działania Biura należy:
- Organizacyjno - techniczne przygotowanie oraz obsługa Sesji Rady, Przewodniczącego Rady, oraz dyżurów radnych.
- Wykonywanie czynności związanych z pełnieniem funkcji reprezentacyjnych przez Przewodniczącego Rady.
- Współdziałanie z Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym w organizacji wyborów, referendów i konsultacji społecznych.
- Prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników.
- Sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Miasta oraz prowadzenie ich zbioru.
- Niezwłoczne zamieszczanie Uchwał Rady Miasta w BIP.
§54
STRAŻ MIEJSKA
- Do właściwości Straży Miejskiej należą sprawy określone odrębnym Regulaminem Organizacyjnym Straży Miejskiej przyjętych uchwałą Nr 176/XXIII/2000 Rady Miejskiej w Bartoszycach z dnia 25 października 2000 r.
§55
AUDYTOR WEWNĘTRZNY
- Do właściwości Audytora Wewnętrznego należą sprawy określone w Ustawie z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z póź. zm.).
§56
INSPEKTOR DS. KONTROLI FINANSOWEJ
INSPEKTOR DS. KONTROLI FINANSOWEJ
- Do właściwości insp. ds. kontroli finansowej należy coroczna kontrola przestrzegania przez jednostki sektora finansów publicznych Miasta realizacji procedur kontroli finansowej, w tym w szczególności kontroli prawidłowości:
- gospodarowania środkami publicznymi nadzorowanych jednostek,
- wykorzystania udzielonych dotacji,
- pobierania, gromadzenia i odprowadzania dochodów jednostek.
§57
PEŁNOMOCNIK DS. PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ
- Do właściwości Pełnomocnika ds. profilaktyki uzależnień należy:
- Współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Prowadzenie spraw profilaktyki prorodzinnej.
- Wypracowanie i realizacja polityki społecznej i zdrowotnej wobec osób uzależnionych oraz realizacja działań profilaktycznych i promocyjnych.
- Prowadzenie spraw w zakresie profilaktyki społecznej i zdrowotnej Miasta.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
- Współpraca ze stowarzyszeniami w zakresie powierzenia do wykonania zadań własnych Miasta w zakresie profilaktyki alkoholowej.
- Tworzenie i nadzór ,,Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
- Prowadzenie spraw opinii w sprawie lokalizacji salonów gier.