Kompetencje
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-07-15 11:42:51 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami Miasta oraz reprezentuje je na zewnątrz.
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
- Przygotowywanie projektów uchwał rady miasta.
- Określanie sposobu wykonywania uchwał.
- Gospodarowanie mieniem komunalnym.
- Wykonywanie budżetu.
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Burmistrz między innymi:
- Wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
- Powierza prowadzenie określonych spraw Miasta w swoim imieniu Zastępcy i Sekretarzowi.
- Wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
- Opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.
- Może zarządzić ewakuację z obszarów bezpośrednio zagrożonych, jeżeli w inny sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub dla mienia.
Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miasta. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Bartoszyce, nadany Zarządzeniem Nr 87/2003 Burmistrza Miasta Bartoszyce z dnia 27.06.2003 r.