Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-17 10:18:40 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

§ 14
1. Kierownicy podlegają służbowo Burmistrzowi. Swoje zadania realizują pod kierunkiem Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika, stosownie do dokonanego podziału obowiązków i kompetencji pomiędzy Burmistrzem a Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem i Skarbnikiem.
2. Kierownicy, każdy w ustalonym zakresie, podejmują działania i prowadzą sprawy związane z realizacją zadań Burmistrza.
3. Kierownicy organizują pracę Wydziałów, koordynują ich działalność z działalnością innych wydziałów oraz sprawują bezpośredni nadzór nad całokształtem pracy kierowanych przez siebie jednostek i są przełożonymi podległych im pracowników.
4. Obowiązki kierowników określone są zakresem działania właściwego Wydziału, którego treść stanowi załącznik do umowy o pracę lub też określone są w pełnomocnictwie do wydawania decyzji administracyjnych, jeżeli prowadzone przez Wydział sprawy mogą kończyć się takimi decyzjami.
5. Do zadań kierowników Wydziałów należy w szczególności:
1) zapewnienie prawidłowego, sprawnego i terminowego wykonania zadań wydziału,
2) załatwianie spraw z zakresu administracji publicznej,
3) gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem, zgodnie z zasadami określonymi przez Radę i Burmistrza,
4) opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej zadań Wydziału oraz sprawozdań z wykonania budżetu,
5) opiniowanie projektów planów finansowych podporządkowanych merytorycznie wydziałowi jednostek organizacyjnych Miasta,
6) właściwe przygotowywanie projektów aktów prawnych Rady i Burmistrza oraz innych materiałów przedkładanych tym organom,
7) zapewnienie sprawnej i kompetentnej obsługi interesantów,
8) przyjmowanie interesantów w ramach skarg, ich rozpatrywanie oraz analizowanie i eliminowanie źródeł oraz przyczyn ich powstawania,
9) rozpatrywanie wniosków obywateli, wniosków i interpelacji oraz zapytań radnych, w sprawach należących do właściwości Wydziału, przygotowywanie projektów odpowiedzi w powyższych sprawach,
10) zapewnienie właściwych warunków pracy podległym zespołom pracowników oraz nadzór nad przestrzeganiem przez nich postanowień Regulaminu Pracy Urzędu, przepisów bhp i p. poż. oraz dotyczących ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych,
11) usprawnianie organizacji, metod i form pracy wydziału, ze szczególnym uwzględnieniem uproszczenia procedur załatwiania spraw oraz pracy biurowej,
12) planowanie pracy wydziału zgodnie z zadaniami określonymi w niniejszym Regulaminie. Przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących Informacji o realizacji zadań.
13) współdziałanie z Inspektoratem Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych,
14) współdziałanie z Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym w zakresie:
a) opiniowania statutów i regulaminów organizacyjnych jednostek miejskich,
b) spraw osobowych, szkolenia pracowników i dyscypliny pracy,
c) pieczęci urzędowych stosowanych przez Wydziały,
d) okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników samorządowych zgodnie z ,,Regulaminem przeprowadzenia ocen kwalifikacyjnych”,
15) współdziałanie z wydziałami: Mienia Komunalnego, Techniczno-Inwestycyjnym w zakresie programowania i realizacji inwestycji związanych z zakresem działania Wydziału oraz w zakresie opracowywania kierunków strategii Miasta i jej realizacji,
16) współdziałanie z Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym w sprawach wyposażenia i zaopatrzenia materiałowego oraz w sprawach socjalnych pracowników,
17) współdziałanie z Wydziałem Promocji i Rozwoju Lokalnego w sprawach przekazywania informacji o istotnych przedsięwzięciach realizowanych przez Wydział oraz reagowania na krytyczne publikacje w mediach,
18) współdziałanie z Wydziałem Spraw Obywatelskich w zakresie:
a) zapewnienia ochrony informacji niejawnych oraz danych osobowych,
b) ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,
19) współdziałanie z Inspektoratem zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych w zakresie szkoleń pracowników dotyczących ochrony informacji niejawnych,
20) współdziałanie z instytucjami naukowymi i badawczymi, stowarzyszeniami, środowiskami twórców, organizacjami społecznymi i związkami zawodowymi,
21) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Miasta,
22) współdziałanie z Komendantem Straży Miejskiej w zakresie przestrzegania porządku i czystości.