Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
1) wydziały funkcjonujące w strukturze Urzędu,
2) miejskie jednostki organizacyjne.
1) Sekretarz w stosunku do Urzędu Miasta w zakresie właściwości rzeczowej z wyjątkiem spraw finansowych.
2) Skarbnik w stosunku do Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych w zakresie spraw finansowych.
3) Kierownicy Wydziałów w stosunku do pracowników im podległych oraz w stosunku do jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie właściwości rzeczowej.
4) Kierownik Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego w zakresie:
a) organizacji i funkcjonowania Wydziałów, a zwłaszcza realizacji zadań wynikających z aktów prawnych publikowanych i niepublikowanych postulatów i wniosków wyborców, wniosków komisji Rady, wniosków i interpelacji radnych, prowadzenia dokumentacji oraz rzetelności, terminowości rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i listów obywateli, stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt,
b) dyscypliny pracy.
5) Inspektorat Wojskowy i Obrony Cywilnej w zakresie realizacji zadań obronnych, organizacji wykonywania zadań obrony cywilnej oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego.
6) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji.
7) Zespół Administracyjny Oświaty w stosunku do oświatowych jednostek organizacyjnych.
8) Inspektor ds. kontroli w stosunku do Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych w zakresie zleconym przez Burmistrza oraz przez Sekretarza i Skarbnika po akceptacji Burmistrza.
9) Inne osoby imiennie upoważnione przez Burmistrza.
10) Burmistrz Miasta może powołać zespół kontrolny.
11) W przypadku konieczności posiadania specjalistycznych kwalifikacji Burmistrz może zlecić wykonanie kontroli podmiotom zewnętrznym na zasadzie zawarcia umowy cywilno-prawnej (badania rzeczoznawców lub biegłych rewidentów).
1) Ustaleniu stanu faktycznego,
2) Badaniu zgodności podejmowanych rozstrzygnięć z aktami normatywnymi,
3) Ustaleniu przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości jak również osób za nie odpowiedzialnych,
4) Wskazanie sposobu i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień w zaleceniach pokontrolnych,
1) kompleksowa – obejmująca całokształt zasadniczych funkcji i statutowych zadań kontrolowanej jednostki;
2) problemowa – obejmująca wybrane zagadnienia w jednej jednostce kontrolowanej lub w kilku jednostkach kontrolowanych;
3) doraźna – wynikająca z bieżących potrzeb, prowadzona w różnych kierunkach, w przypadku stwierdzenia zaniedbań uzasadniających natychmiastową ingerencję;
4) sprawdzająca – obejmująca ocenę stopnia realizacji zaleceń i wniosków wydanych w wyniku uprzednio przeprowadzonych kontroli w następujących terminach:
a) kompleksowej w okresie 6 miesięcy od chwili otrzymania sprawozdania z wykonania zaleceń pokontrolnych,
b) problemowej w okresie 3 miesięcy od chwili otrzymania sprawozdania z wykonania zaleceń pokontrolnych.
2. Roczny plan kontroli przygotowuje inspektor ds. kontroli w terminie do końca stycznia danego roku uwzględniając planowane czynności kontrolne dokonywane przez osoby wymienione w § 25, które informacje o planowanej kontroli zgłaszają inspektorowi do spraw kontroli do 30 grudnia.
3. Roczny plan kontroli zawiera w szczególności informacje dotyczące:
- tematyki kontroli
- wydziału lub jednostki kontrolowanej
- terminu kontroli
- osoby przeprowadzającej kontrolę
5. Osoby przeprowadzające kontrolę sporządzają corocznie i przekazują Burmistrzowi w terminie do końca stycznia informację o przeprowadzonych kontrolach.
- tematykę kontroli;
- okres objęty kontrolą;
- zakres przedmiotowy;
- termin rozpoczęcia i orientacyjny termin zakończenia kontroli;
- określenie przepisów prawnych z zakresu kontroli.
3. Kontrolujący przed rozpoczęciem kontroli uprzedza kontrolowanego o dacie i terminie kontroli ustnie lub pisemnie.
4. Burmistrz zapewnia kontrolującym warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, przedstawienia żądanych dokumentów przedmiotu kontroli, ułatwia terminowe składanie wyjaśnień przez pracowników kontrolowanych oraz zapewnia pomieszczenie i wyposażenie służące do przechowywania materiałów kontroli.
a) rzetelnym i obiektywnym ustaleniu stanu faktycznego i porównaniu go ze stanem wzorcowym;
b) ocenie kontrolowanych zadań pod względem legalności, gospodarności i celowości;
c) w razie wystąpienia nieprawidłowości, uchybień ustalenie ich przyczyn i skutków;
d) wskazaniu osób odpowiedzialnych za zaistniałe nieprawidłowości; określeniu, jakie przepisy i obowiązki zostały naruszone;
e) wskazaniu właściwych metod pracy;
f) omówieniu wyników kontroli z kierownikami jednostki kontrolowanej lub z zainteresowanymi pracownikami.
2. Protokół winien być sporządzony w ciągu 14 dni od zakończenia kontroli.
3. W przypadku braku uchybień można odstąpić od sporządzania protokołu i ograniczyć się do sporządzenia notatki służbowej dokumentującej przeprowadzenie kontroli.
4. Jeżeli w wyniku kontroli zostały stwierdzone uchybienia w działalności kontrolowanej jednostki należy sporządzić zalecenia pokontrolne.
5. W przypadku sformułowania w protokole zaleceń pokontrolnych oprócz osoby kontrolującej i dyrektora jednostki kontrolowanej protokół przedkłada się do podpisu Burmistrzowi lub osobie przez niego upoważnionej. Protokół traktowany jest w tym wypadku jako wystąpienie pokontrolne.
6. Kopie protokołu wydaje się wszystkim zainteresowanym wymienionym w zakończeniu protokołu, którego odbiór potwierdzają poprzez złożenie podpisu.
7. Dyrektor jednostki kontrolowanej lub kierownik wydziału może odmówić podpisania protokołu, składając pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy.
8. Odmowa podpisania protokołu przez dyrektora jednostki kontrolowanej lub kierownika wydziału nie wstrzymuje toku dalszych czynności kontrolnych. Informację o odmowie podpisania i jej przyczynach umieszcza się w protokole.
9. Dyrektor kontrolowanej jednostki lub kierownik wydziału zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni, wykonać zalecenia pokontrolne i pisemnie powiadomić Burmistrza o podjętych działaniach. W informacji powinien odnieść się także do sformułowanych uwag i wniosków pokontrolnych mających usprawnić funkcjonowanie jednostki lub wydziału.
- nazwę jednostki kontrolowanej;
- datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli;
- imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe przeprowadzającego kontrolę oraz pracowników, którzy udzielali wyjaśnień;
- określenie przedmiotu i zakresu kontroli;
- termin poprzedniej kontroli i realizację zaleceń pokontrolnych;
- ustalenia kontroli;
- omówienie wydanych w toku kontroli zaleceń doraźnych i zakresu instruktażu;
- wzmiankę o prawie zgłoszenia pisemnych wyjaśnień do treści protokołu w ciągu siedmiu dni od jego podpisania;
- wyszczególnienie załączników;
- określenie ilości egzemplarzy i komu je doręczono;
- miejsce i datę sporządzenia protokołu
- zgłasza to kierownikowi jednostki kontrolowanej oraz zawiadamia swego zwierzchnika służbowego;
- zabezpiecza materiały dowodowe.
2. Wzór upoważnienia do kontroli o którym mowa w pkt.1 stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego.
3. Kontrolujący podlega przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz przepisom o postępowaniu z wiadomościami zawierającymi tajemnicę państwową i służbową, obowiązującymi w jednostce kontrolowanej.
4. Kontrolę przeprowadza się w dniach i godzinach pracy obowiązujących w Urzędzie bądź w jednostce organizacyjnej.
Akapit nr - brak tytułu
§ 36
1. Książkę kontroli zewnętrznych przeprowadzanych przez powołane do tego służby (RIO, NIK itp.) dot. działalności Urzędu lub jednostek organizacyjnych przechowuje kierownik Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego.
2. Książkę kontroli wewnętrznych zleconych przez Burmistrza dotyczącą działalności Urzędu lub jednostek organizacyjnych prowadzi i przechowuje inspektor. ds. kontroli.
3. Pracownik u którego jest przechowywana książka kontroli zewnętrznych i wewnętrznych ma obowiązek okazywania książki kontroli na każde żądanie osobom upoważnionym do dokonywania kontroli.
4. Wystąpienia pokontrolne organów kontroli skierowane do Burmistrza ewidencjonuje Kierownik Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, kopie przekazuje dla Inspektora ds. kontroli oraz do realizacji kierownikom właściwych wydziałów lub dyrektorom miejskich jednostek organizacyjnych. Inspektor ds. kontroli czuwa nad ich terminową realizacją.
§ 37
1. Kierownicy wydziałów, którym przekazane zostały wystąpienia pokontrolne przygotowują propozycje ich realizacji, które akceptuje Burmistrz.
2. Ostateczną wersję odpowiedzi na wystąpienia przedkłada się do podpisu Burmistrzowi w terminie określonym w wystąpieniu.
3. Odpisy odpowiedzi udzielonych na wystąpienia organów kontroli zewnętrznej (RIO, NIK i inne) skierowanej do Burmistrza, Kierownicy Wydziałów i Dyrektorzy jednostek organizacyjnych przekazują do kierownika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego celem rejestracji. Kierownik Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego przekazuje ich kopie dla Inspektora ds. kontroli, który czuwa nad ich terminową realizacją.
§ 38
1. Wystąpienia pokontrolne organów kontroli państwowej skierowane do Burmistrza ewidencjonuje Kierownik Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego.
2. Zaewidencjonowane wystąpienia pokontrolne Kierownik WOA przekazuje do realizacji kierownikom właściwych wydziałów lub dyrektorom miejskich jednostek organizacyjnych , oraz czuwa nad ich terminową realizacja.