ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Bartoszyce
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Miasta BartoszyceDrukuj informacjęSprawa: Uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Miasta Bartoszyce

Szczegóły informacji

Uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu Miasta Bartoszyce

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2012-10-16 10:23:43

Termin załatwienia

Sprawa załatwiana jest w formie decyzji administracyjnej w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku do Urzędu, w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 2 miesięcy od dnia wpływu wniosku do Urzędu

Osoba kontaktowa

Tomasz Cichocki

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Bartoszyce
ul. Boh. Monte Cassino 1
11-200 Bartoszyce
Wydział Techniczno-Inwestycyjny
pokój nr 36

Telefon kontaktowy

89 762-98-47

Sposób załatwienia

  • Rozpatrzenie wniosku;
  • Wydanie decyzji.

Miejsce odbioru

Wydział Techniczno-Inwestycyjny
pokój nr 36

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych:

1. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP),
2. określenie przedmiotu i obszaru działalności,
3. określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
4. informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem,
5. proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska o ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
6. określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.

Do wniosku przedsiębiorca zobowiązany jest załączyć:
- zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

- dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.

- oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku spółki cywilnej kserokopia umowy spółki zarejestrowanej we właściwym Urzędzie Skarbowym, wypis z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej wszystkich wspólników wraz z upoważnieniem wspólników do reprezentowania spółki przed organami administracji dla wspólnika składającego wniosek i odbierającego decyzje administracyjną.

- kopie dowodów rejestracyjnych pojazdów asenizacyjnych.

- kserokopia (poświadczona za zgodność z oryginałem) dokumentu potwierdzającego prawo do nieruchomości stanowiącej bazę techniczną przedsiębiorstwa dostosowaną do mycia i dezynfekcji pojazdów i pojemników, (w przypadku braku miejsca do mycia i dezynfekcji na terenie bazy technicznej przedsiębiorstwa, dokumentacja potwierdzająca możliwość mycia i dezynfekcji w miejscach do tego przeznaczonych),

- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Gminne jednostki organizacyjne prowadzące na obszarze własnej gminy działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych nie mają obowiązku uzyskania zezwolenia, ale muszą spełniać warunki wymagane przy udzielaniu takich zezwoleń.

Czas realizacji

Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Burmistrz Miasta Bartoszyce może:

- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
- przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Burmistrzowi Miasta Bartoszyce wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu.
- odmowa wydania zezwolenia, jego zmiana i cofnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji.
- Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.

Burmistrz odmówi wydania zezwolenia, jeżeli zamierzony sposób gospodarowania nieczystościami ciekłymi:
- jest niezgodny z wymaganiami ustawy i przepisami odrębnymi,
- mógłby powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi lub środowiska,
- przedsiębiorca ma zaległości podatkowe lub zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.

Opłaty

- Za wydanie zezwolenie pobiera się opłatę skarbową w wysokości 107 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006r. (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.) – część III, pkt 42
- Za przedłużenie terminu ważności lub rozszerzenie zakresu działalności pobiera się opłatę w wysokości 53,5 zł. – część III, pkt 46
Opłatę skarbową należy uiścić w:
- kasie Urzędu Miasta Bartoszyce w godzinach od 7.15 do 14.15
lub
-na rachunek bankowy Nr 29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie ul. Kajki 10/12 10-547 Olsztyn za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany do sporządzenia kwartalnych sprawozdań,
- sprawozdanie należy przekazać w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.

Sprawozdanie zawiera:
- informacje o ilości i rodzaju nieczystości ciekłych odebranych z obszaru danej gminy,
- informacje o sposobach zagospodarowania nieczystości ciekłych, wraz ze wskazaniem stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe,
- liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe.
- wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. z 2006r. Nr 225, poz, 1635, z późn. zm.)
3. Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 2012r. poz.391)
4. Uchwała Nr XVIII/126/2012 Rady Miasta Bartoszyce z dnia 28czerwca 2012 r. w sprawie wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony