Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Sporządzenie aktu zgonu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2009-11-30 08:39:54
Termin załatwienia
Niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Urząd Stanu Cywilnego
Miejsce załatwienia
Pokój numer 9 (na parterze)
Telefon kontaktowy
89 762 98 20 do 22
Sposób załatwienia
- Sporządzenie aktu zgonu.
- Wydanie odpisów aktu zgonu.
Miejsce odbioru
Pokój numer 9 (na parterze)
Wymagane Dokumenty
- Karta zgonu wydana przez zakład opieki zdrowotnej.
- Dowód osobisty osoby zmarłej.
- Paszport osoby zmarłej.
- Dowód osobisty współmałżonka, jeżeli osoba zmarła była w związku małżeńskim.
- Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Zgon należy zgłosić w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwego ze względu na miejsce zgonu, w ciągu 3 dni od dnia zgonu, a w przypadku choroby zakaźnej – w ciągu 24 godzin.
Do zgłoszenia zgonu są zobowiązani w kolejności:
Do zgłoszenia zgonu są zobowiązani w kolejności:
- Małżonek lub dzieci zmarłego,
- Najbliżsi krewni lub powinowaci,
- Osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
- Osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
- Administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Podstawa prawna
Ustawa „Prawo o aktach stanu cywilnego” z dnia 29 września 1986 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm),
Ustawa „O opłacie skarbowej” z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Ustawa „O opłacie skarbowej” z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).